Nov 6, 2010

Behind "I Love You"

assalamualaikum!
lama tak berblog..
intro pon dah tak betul..
ok ok..
terus ke tajuk sebenarnye ye..

I Love You atau dalam bahasa Melayu, Aku Cinta Padamu merupakan satu ungkapan yang amat istimewa. Ini kerana ianya merupakan ungkapan yang hanya kita ucapkan pada orang yang kita sayang sahaja.

Ada ke orang yang ucapkan I Love You pada orang yang dibenci? Sudah pasti tidak bukan. Kalau dengan orang yang dibenci, mesti kita mencemuh dia seboleh yang mungkin. Itu kalau mereka yang panas baran la. Habis semua ayat-ayat cemuhan dilemparkan disebabkan terlalu marah dan benci pada seseorang itu. Kalau boleh, semua perkataan-perkataan negatif yang ada dalam kamus nak diberikan pada orang itu.

Tetapi ianya berbeza dengan I Love You ini. I Love You ini sangat unik. Kita tidak akan ucapkan ia pada orang lain selain orang yang kita sayang. Orang yang kita sayang itu tidak semestinya hanya pada kekasih kita sahaja, ia termasuklah dengan ibu bapa kita, adik beradik kita, anak-anak, kawan-kawan dan orang-orang yang kita sayang.

Adalah amat pelik sekiranya I Love You ini diberikan sesuka hati pada orang lain. Tidak ada keunikan sekiranya I Love You ini mudah diperolehi. Oleh itu, janganlah kita mempermainkan ungkapan I Love You ini atau Aku Cinta Padamu dengan sesuka hati. Kerana, andai tersilap ungkap, mungkin kita secara tidak sengaja mengecewakan hati seseorang itu.

blogger-emoticon.blogspot.com

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com
PiPi@sayabudakkurus™
- diceduk dari extended blog, err bukan extended sepatutnya, abandoning blog -

0 penulis komen:

Post a Comment

Mengumen ngumen la sepuas hati..
Saya tak kesa apa pon..
Asalkan..
Ngumelan ngumelan anda tidak berunsurkn yang negatif negatif..
Suda besar kan..
Pikir la yew ape yang negatif negatif tuh..

Selamat mengarang~~